اطلاعیه فروشگاه

1 . بازدید کننده گرامی : درصدی از درآمد یونی سلس صرف امور خیریه میشود و به خیریه تقدیم میگردد پس بیایید همه با هم حامی نیازمندان باشیم ، فروشگاه یونی سلس از کمک شما صمیمانه تشکر میکند ........ 2 . تمامی مطالب داخل سایت فقط جنبه کمک آموزشی دارند و از بکار بردن مستقیم این مطالب خودداری فرمایید ، فروشگاه یونی سلس هیچ گونه مسئولیتی در قبال سو استفاده از مطالب آموزشی موجود ندارد ........

دانلود تحقیق بررسي مفهوم در عناصر تصويري پوستر هاي مکتب لهستان

دانلود تحقیق بررسي مفهوم در عناصر تصويري پوستر هاي مکتب لهستان

اين پايان نامه تحقيقي است درباره بررسي مفهوم در عناصر تصويري پوستر هاي مکتب لهستان با توجه به اين امر که کشور لهستان از نظر وسعت و جمعيت در بين کشورهاي منطقه، رتبه اول را دارد و همچنين به علت موقعيت جغرافيايي به قلب اروپاي شرقي معروف ميباشد، اين مسئله باعث شده است تا بيش از سايرکشورها تحت تاثير حوادث سياسي- اجتماعي روزگار خود باشد.
طبيعي است که اوضاع سياسي- اجتماعي هر کشور تاثير مستقيمي بر روي تمامي ابعاد جامعه ي خود دارد، در لهستان نيز شاهد هستيم که چگونه هنرمندان اين کشور تحت تاثير اتفاقات سياسي- اجتماعي محيط خود به خلق آثار هنري پرداخته اند.
نکته جالب توجه درباره ي اين هنرمندان اين است که آنها براي بيان عقايد خود و ارتباط برقرار کردن با مردم جامعه، پوستر را وسيله ي مناسب يافتند و به اين روش و با خلق پوستر هايي در زمينه هاي مختلف با مخاطبان ارتباط برقرار ميکردند. در اين رساله به بررسي عوامل موثر در به  وجود آمدن مکتب پوستر لهستان و سپس عناصر هنري هنرمندان آن دوره به آن پرداخته اند، تجزيه و تحليل ميگردد.
مقدمه
چرا پوستر هاي لهستان تا اين حد متفاوت هستند؟
اين سوالي بود که پس از رفتن به نمايشگاه اديان توحيدي (1385) و ديدن آثار واسيلوفسکي در ذهنم شکل گرفت و بعد از اين نمايشگاه نيز بيشتر در اين مسئله ريز بين تر شديم و به بررسي پوستر ها و عناصر تصوير شکل گرفته از آنها پرداختيم. گويي اين پوستر ها با مخاطبان صحبت ميکنند و درد و رنج هاي زندگي بشري را با مخاطبان شريک ميشوند و چرا اين پوسترها اينقدر محزون و غم انگيزند؟
اين سوالات مقدمه اي شد که ببينيد که هنرمندان لهستاني چگونه از عناصر براي بيان مفاهيم استفاده ميکنند؟ فرض را بر اين مي گيريم که دليل شرايط خاص سياسي- اجتماعي حاکم بر کشور لهستان به خصوص در آن دوره هنرمندان به سبک خاصي براي بيان مطالب روي آوردند که بازتاب همه کاستي ها و رنج ها و اندو هاي موجود در جامعه بود.
آنها با تمثيل هايي برگرفته از فرهنگ و داستان هاي بومي خود با مردم حرف مي زدند و از آنها مي خواستند بر گفته هاي آنان تامل و تفکر کنند و دراين راستا از نقوش انساني بسيار فراوان استفاده کرده اند. بررسي مکتب لهستاني از نظر علمي ميتواند در شناخت ما به يکي از بزرگترين و موثر ترين مکاتب گرافيک جهان معاصر کمک شايان ذکري بنمايد.
شناخت اين هنرمندان و مکتب لهستان مي تواند تاثير بسزايي روي نسل حاضر گرافيک ايران و نسل آينده داشته باشد. مکتب لهستان همواره مورد توجه دانشگاه هاي معتبر هنري دنيا و اساتيد آنها قرار داشته است.
روش تحقيق
اين پژوهش با دو شيوه کتابخانه اي (مروري) و مشاهده اي( همراه با چک ليست-پرسشنامه) به انجام رسيد با توجه به اين امر که کشور لهستان در قرن بيستم درگير مسائل اجتماعي- سياسي بوده و هنرمندان لهستاني در تمام گرايش ها به شدت تحت تاثير اتفاقات جامعه خود بوده اند، در نتيجه در ابتدا به بررسي زمينه ي مسائل اجتماعي – سياسي کشورهاي بلوک شرق و سپس لهستان پرداخته شده به اين منظور با مراجعه به سفارت لهستان، کتاب هاي مربوطه را جمع آوري و بعد از مطالعه مطالب، قسمت هاي مورد نظر را خلاصه نويسي شدند، که در فصل اول به آن پرداخته شده است. در قسمت تحقيق مشاهده اي، ابتدا آثار 29 هنرمند از مکتب لهستان، و مشاهده حداقل 20 اثر در هر يک از آنها مورد بررسي قرار گرفت.
جمع آوري پوستر ها از کتب چاپ شده و همچنين سايت هاي اينترنت انجام شده است.
ابزار پژوهش و شيوه اجرا:
ابزار پژوهش در اين تحقيق پرسشنامه اي است که براي دستيابي به اهداف پژوهش طراحي شده است و اين پرسشنامه ابتدا محدوده پوستر مورد مطالعه، بررسي شده و در دو دسته مستطيل عمودي و افقي مورد سوال قرار گرفت. سپس انواع نشانه هايي که در اين پوستر ها قرار دارند، مورد بررسي قرار گرفتند اين نشانه ها شامل، نشانه هاي نوشتاري يا نشانه هاي زباني ميباشند. انواع نوشتاري که سه هنر رايتينگ و کاليگوانيک و تايپوگرانيک مي باشد.با توجه به پرسش فوق، سوال نوع نشانه ي غالب (زباني يا تصويري) شکل گرفت.

چکيده 1
مقدمه2
روش تحقيق3
فصل اول: آشنايي با کشورهاي بلوک شرق
- تقسيم آلمان7
-  شورش ها7
- ديوار برلين8
- بهارپراگ8
- از هم پاشي بلوک شوروي8
فصل دوم:آشنايي با مسائل سياسي،اجتماعي و جغرافيايي لهستان
- راهنماي زبان لهستان11
- وضعيت لهستان در جنگ جهاني اول12
- هزينه هاي جنگ براي لهستان20
- لهستان پس از جنگ جهاني دوم21
فصل سوم:ويژگي هاي فرهنگي لهستان
- ادبيات لهستان30
- موسيقي لهستان32
- نقاشي لهستان33
فصل چهارم:هنر پوستر درلهستان
- هنر پوستر از پيدايش تا اواسط 1970 35
- مکتب لهستان39
- پوستر هاي سياسي لهستان43
- پوستر هاي سينمايي لهستان48
- پوستر هاي موسيقي لهستان51
- پوسترهاي تئاتر لهستان52
- پوسترهاي ورزشي لهستان53
فصل پنجم:هنرمندان لهستان
- رومن سيسلويش56
- يرژي چرنياوسکي55
- استاسيسي اديگوسيوس56
- وويچه فانگور61
- ويکتور گورکا62
- ميچسلاو گوروسکي63
- رومن کالاروس64
-آندژي کليموفسکي65
-يان لنيتزا66
- ميرسلاو آدامژيک67
- اريک ليپينسکي69
- يان موادژنيک70
- يوزف مروشچاک71
- رافائو اولبينسکي72
- آندژي پاگوفسکي73
- پوليان پالکا74
- وسيوا روشوسا75
- يان ساوکا76
- ويکتور سادوسکي77
- فرانچشيک استاروويسکي78
- والدمار اشويدژي79
- هنريک توماشفسکي80
- تادئوش ترپکوسکي89
- ماچي اوربانيتس90
- ويسلاو والکوسکي91
- ميچسلاو واشيلوفسکي92
- وويچه زامچنيک93
- ميشل باتوري94
- سباستين کوبيکا98
فصل ششم؛ بررسي پوسترهاي لهستان از لحاظ طبقه بندي
- نتيجه گيري داده ها
فصل هفتم؛ کارهاي عملي
- سيد مجيد انوري
- علي اصغر حسيني

 

شامل 120 صفحه فایل word


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 5,000 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
anasor-tasviri-poster-lahestan-pn_402326_8320.zip132.2k





نظرسنجی

نحوه آشنایی با ما ؟؟

تبلیغات

فروشگاه تخصصی دانشجویی یونی سلس فروشگاه فایل استوری

تبادل لینک

نرم افزار مورد نیاز


office
firefox
Reader
download
winrar