اطلاعیه فروشگاه

1 . بازدید کننده گرامی : درصدی از درآمد یونی سلس صرف امور خیریه میشود و به خیریه تقدیم میگردد پس بیایید همه با هم حامی نیازمندان باشیم ، فروشگاه یونی سلس از کمک شما صمیمانه تشکر میکند ........ 2 . با توجه به تغییرات ایجاد شده در بانک ملی خرید زیر 5000 تومان توسط کارت بانک ملی امکان پذیر نیست برای خرید های زیر 5000 تومان لطفا از کارت های بانک دیگر استفاده نمایید .......

دانلود تحقیق فلسفه اسلامی

دانلود تحقیق فلسفه اسلامی

منطق اسلامی در ابتدا از مجموعه منطقی ارسطو، ارغنون  (که طبق یک رده بندی اخیر یونانی شامل علم خطا به  و شعر  نیز می باشد) الهام گرفته شده بود. نویسندگان اسلامی به برخی عناصر منطق و نظریه زبان شناختی  منطق رواقی   نیز آشنا بودند، ومنابع منطقی آنها نه تنها آثار خود ارسطو را شامل می شد بلکه آثار مفسران ارسطویی یونانی متاخر از جمله ایساغوجی  اثر فرفوریوس  و نوشته های منطقی جالینوس  را نیز شامل می شد. با این وجود بیشتر آثار منطقی فیلسوفان اسلامی کاملاً به اسلوب منطق ارسطویی باقی ماند، وبیشتر آثار آنها در این حوزه به شکل تفاسیر ارسطو بود.
منطق از نظر فیلسوفان اسلامی فقط شامل مطالعه الگوهای صوری  استناج  و اعتبار  آنها نبود بلکه عناصر فلسلفة زبان و حتی معرفت شناسی  و مابعدالطبیعه  را نیز شامل می شد. فیلسوفان اسلامی به دلیل مشاجرات اقلیمی با متخصصین دستور زبان عربی بسیار مایل بودند که به رابطة بین منطق و زبان  بپردازند و بحث بیشتری را به پرسش دربارة موضوع و اهداف منطق دربارة استدلال  وسخن  اختصاص می دهند. آنها در حوزة تحلیل منطقی صوری نظریه حدود ، قضایا  و قیاسات  را همانطوریکه در مقولات ، دربارة عبارت  و تحلیلهای پیشین  ارسطو تدوین یافته است مفصلاً شرح دادند. آنها به تبع ارسطو قیاس  را شکلی می دانستند که هر استدلال  عقلی می توانست در قالب آن در آید و نظریة قیاس را نقطة کانونی منطق لحاظ می کردند. حتی بسیاری از ارسطو گرایان اسلامی شعر  را در برخی از سبک ها  به عنوان هنر قیاسی  لحاظ کردند.
چون منطق ابزار دانش ، یا وسیله ای که با آن علم  به دست می آید لحاظ شد، در دنیای اسلامی نظریه عمومی دربارة روش استدلال  با تمرکز بر اهداف معرفت شناسانه  به منطق اضافه شد. این عنصر منطق اسلامی بر نظریه برهان که در تحلیلات پیشین ارسطو ذکر شده است محوریت یافت و از آن موقع برهان  هدف نهایی منطق لحاظ گردید. دیگر عناصر نظریة استدلال مانند جدل و خطابه فرع بر برهان دیده می شدند، لذا این اعتقاد به وجود آمد که حالات معرفتی  این دو نوع استدلال  یقین  واستحکام برهان را ندارند. هدف فیلسوف در نهایت برهان بر حقیقت  ضروری  و یقینی  است؛ استفاده از استدلالات جدل و خطا به عنوان مقدمة دفاع از نتایج  برهان، یا نشر نتایج آن به مخاطبی وسیع تر لحاظ شده است.

الف- زمینة مذهبی
ب- زبان در برابر منطق
ج- ابهام، گنگ گویی و تشبیه
د- بحث اصلی
الف- موضوع و اهداف منطق
ب- منطق، زبان و دستور زبان
ج- تصور و تصدیق
د- محمولات، مقولات و قضایا
الف- علم و مابعد الطبیعه
ب- روش شناختی
ج- احیای تلاشها
الف- ماهیت ادراک
ب- منابع علم
ج- منطق و علم
ه- علم فلسفی وعلم نبوی
الف ) رواج نوافلاطون گرایی
ج- گزینش و تدوین آراء فلسفی
هـ- فیلسوفات پیش از سقراط و فیلسوفان پس از ارسطو

 

شامل 90 صفحه فایل word


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 7,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
falsafe-eslami-pn_404472_7712.zip95.5k





نظرسنجی

نحوه آشنایی با ما ؟؟

تبلیغات

فروشگاه تخصصی دانشجویی یونی سلس فروشگاه فایل استوری

تبادل لینک فروشگاه یونی فور یو

نرم افزار مورد نیاز


office
firefox
Reader
download
winrar