اطلاعیه فروشگاه

1 . بازدید کننده گرامی : درصدی از درآمد یونی سلس صرف امور خیریه میشود و به خیریه تقدیم میگردد پس بیایید همه با هم حامی نیازمندان باشیم ، فروشگاه یونی سلس از کمک شما صمیمانه تشکر میکند ........ 2 . با توجه به تغییرات ایجاد شده در بانک ملی خرید زیر 5000 تومان توسط کارت بانک ملی امکان پذیر نیست برای خرید های زیر 5000 تومان لطفا از کارت های بانک دیگر استفاده نمایید .......

دانلود تحقیق پست مدرن

دانلود تحقیق پست مدرن


از آنجا كه موضوع اين پايان‌نامه حول محور سيرتحولات طراحي صنعتي در دوره‌ي پست مدرن مي‌گذرد. پس بخش اهم مطالب در بيان تحولات اين دوره خواهد بود. اما به دليل اينكه پست مدرنيسم سبكي التقاطي است و با رجوع به دوره‌هاي ماقبل خود سعي در معنايابي و شكل دهي به ساختار خود دارد، از اين رو به ناچار مجبور به شاخت ريشه‌ها و تحولاتي خواهيم بود كه بستر اجتماعي، فرهنگي و هنري پست مدرن را پايه ريخته و در غناي آن مؤثر بوده‌اند. در بخش اول كه پيش رو داريم سعي خواهد شد با ساختاري منظم و در نهايت خلاصه‌سازي با جداولي كه خواهيم ديد نشان دهيم كه ساختار انديشه و تجربه بشر از آغاز تا ظهور سبك پست مدرن داراي چه خصوصيات و منطق عملي بوده است. از آنجا كه تمامي جنبش‌ها و سبك‌هاي هنري تحت تأثير عوامل گوناگوني همچون، تحولات سياسي، اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي، توليدي و تكنولوژيكي و.‌.. قرار دارند و در اين بسته ظهور و امكان بروز مي‌يابند پس در بخشهايي به توجيه اين اثرات بر روي بدنة طراحي صنعتي خواهيم پرداخت.

(2-1) دوره‌هاي مشخص جوامع انساني:
اگر بخواهيم جوامع انساني را از آغاز تا به امروز براساس چگونگي گونه‌هاي تفكري و فرم فراگير در توليد تقسيم‌بندي نمائيم، مي‌توانيم آن را به سه دوره‌ي مشخص تا به امروز تقسيم كنيم:
1) جامعه‌ي پيش از مدرن (pre-modern) كه از 000/10 ق.م تا دوران رنسانس، 1450 ميلادي به طول انجاميد.
2) جامعه‌ي مدرن (modern) كه از 1450م تا 1960 ميلادي يعني از دوران رنسان تا انقلاب اطلاعاتي و ارتباطي به طول انجاميد.
3) جامعه‌ي پست مدرن (post modern) از 1960 ميلادي تا به امروز اصولاً در جامعه‌ي پيش از مدرن هيچگونه ساختار فكري و زيباشناسانه‌ي منظمي كه در قالب يك شيوه و سبك و سياقي معين با نكات مشخص در طراحي صنعتي صورت گرفته باشد قابل شناسايي نيست. و در واقع نوع توليد محصولات به شيوه‌ي سنتي و صنايع دستي بوده است. محصولات ساختاري ساده و كاربردي دارند. عملكرد و كارايي محصول و پاسخگويي به انسان اين دوره از اهم نيازهاي اين دوران است. در اين دوره ابزار و محصولات سيرتحول و توسعه‌ي خود را طي مي‌كنند تا ساختار متعالي و مهندسي عملكردي خود را بيابند. در اين دوره سليقه‌ي فردي كه معمولاً استادكار آن را اعمال مي‌كرده در ساختار محصولات حاكم است. و فرم محصولات نشأت گرفته از سطح فرهنگي، اجتماعي و شكل‌گيري انديشه و هوش و ذكاوت انسانهاي بوجود آورنده‌ي آن است. (‌گيسلی، 1379، ص 9)

فهرست مطالب فصل اول:
مقدمه (1-1) مقدمه: از هنرهاي سنتي تا ظهور پست مدرنيسم
(2-1) دوره‌هاي مشخص جوامع انساني
(3-1) روندهاي اجتماعي گذار از جامعه‌ي پيش از مدرن به جامعه‌ي مدرن
(4-1) مسير ايده‌ي مدرن از قرن 5 تا كنون
(5-1) تعاريف پايه از مدرنيته، مدرنيسم، مدرنيزه كردن، مدرنيزاسيون، مدرنيست
(6-1) انقلاب صنعتي (علل، تداوم، دوره‌ها)
(7-1) تحولات مدرنيته
(8-1) عوامل بوجود آمدن دموكراسي
(9-1) ارزشها در پروتستانتيسم
(10-1) رشد ابعاد سازماندهي (بروكراسي)
(11-1) جدول مقايسه‌ي جامعه‌ي پيش از مدرن با جامعه‌ي مدرن
(12-1) رويكردها، سبكها و جنبش‌هاي دوره‌ ي مدرن
(13-1) فهرست منابع و مأخذ فصل اول
(14-1) فهرست جداول فصل اول
فهرست مطالب فصل دوم
1ـ2) مقدمه‌ي فصل دوم
2ـ2) تعاريف پايه؛
3ـ2) كاربردهاي اوليه‌ي واژه‌ي پست مدرنيسم (تاريخ نگاري):
4ـ2) سه كاربرد متفاوت پسامدرنيسم، پسامدرنيته، پسا مدرن:
5ـ2) از جامعه پساصنعتي تا پسامدرنيته:
6ـ2) مفهوم جامعه پساصنعتي:
7ـ2) اقتصاد پست مدرنيته:
1ـ7ـ2) طرف تقاضا
الف) مصرف اختصاصي
ب) بار اضافي
پ) مصرف و هويت جمعي
2ـ7ـ2) طرف عرضه
الف) مسأله دار شدن اخلاق كار
ب) افول معنا
پ) فرهنگ به مثابه‌ي يك بخش اقتصاد
3ـ7ـ2) كالاهاي فرهنگي و كالاوارگي:
الف) انواع مختلف كالاهاي فرهنگي،‌بازنمود / نماد / اطلاعات
ب) اعيان فرهنگي به مثابه‌ي كالا
8ـ2) ساختار شغلي و توليدي در پست مدرنيته
1ـ8ـ2) پست فورديسم و نظارت: انباشت انعطاف‌پذير، دستور و كنترل
2ـ8ـ2) توليد خودكار، ادغام خودكار و نظارت خودكار
9ـ2) سياست پست مدرن
1ـ9ـ2) دولت جديد پست مدرن
2ـ9ـ2) ويژگي‌هاي توليد ومصرف جديد در پست مدرنيته
3ـ9ـ2) ويژگي‌هاي دولت جديد
10ـ2) فرهنگ پست مدرن
1ـ10ـ2) فرهنگ مصرفي
2ـ10ـ2) سبك زندگي در پست مدرنيته
3ـ10ـ2) سبك زندگي: مسأله انتخاب
4ـ10ـ2) تكثر و دگرگوني سبكهاي زندگي
5ـ10ـ2) طرز رفتار با انتخاب:
6ـ10ـ2) جهت‌گيريهاي ارزش پست مدرن
11ـ2) پست مدرنيته و مسائل جديد درون آن
1ـ11ـ2) سرمايه‌داري بي‌سازمان
2ـ11ـ2) جهاني شدن
3ـ11ـ2) رسانه‌هاي همگاني
4ـ11ـ2) نقش رسانه هاي همگاني
12-2) عصر اطلاعات از ديدگاه مك لوهان
13ـ2) فناوريهاي الكترونيكي و ارتباطات نزد بودريار
14ـ2) هنر. كار و تحليل در عصر شبيه سازي الكترونيكي
15ـ2) از باز توليد مكانيكي تا شبيه سازي الكترونيكي
16ـ2) پست مدرنيسم: هنر پست مدرن
1ـ16ـ2) ويژگي‌ روش‌هاي دادائيستي
2ـ16ـ2) چند رويكرد پسامدرنيستي در اين دوره
3ـ16ـ2) فرم‌هاي هنر پست مدرنيستي
17-2) فهرست منابع و مآخذ فصل دوم
18-2) فهرست جداول فصل دوم

 

شامل 200 صفحه فایل word


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 6,000 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
post-modern-pn_405296_3130.zip146.2k





نظرسنجی

نحوه آشنایی با ما ؟؟

تبلیغات

فروشگاه تخصصی دانشجویی یونی سلس فروشگاه فایل استوری

تبادل لینک فروشگاه یونی فور یو

نرم افزار مورد نیاز


office
firefox
Reader
download
winrar