اطلاعیه فروشگاه

1 . بازدید کننده گرامی : درصدی از درآمد یونی سلس صرف امور خیریه میشود و به خیریه تقدیم میگردد پس بیایید همه با هم حامی نیازمندان باشیم ، فروشگاه یونی سلس از کمک شما صمیمانه تشکر میکند ........ 2 . تمامی مطالب داخل سایت فقط جنبه کمک آموزشی دارند و از بکار بردن مستقیم این مطالب خودداری فرمایید ، فروشگاه یونی سلس هیچ گونه مسئولیتی در قبال سو استفاده از مطالب آموزشی موجود ندارد ........

دانلود تحقیق ارتباط رنگ با تيپ شخصيتي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد قوچان

دانلود تحقیق ارتباط رنگ با تيپ شخصيتي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد قوچان

پدیده رنگ از جمله پدیده های طبیعی است که شناخت آن تاریخی بس کهن داشته و در طول تاریخ تکامل بشر مطرح بوده است. این شناخت در جهت کاربرد رنگ برای زیبا جلوه دادن هرچه بیشتر و بهتر نمودن محیط زندگی است، از این رو مطالعات و پژوهشهای بسیاری از گذشته تا حال در مورد رنگ صورت گرفته و در دو قرن اخیر شناخت علمی نسبت به آن افزایش یافته است.
با شناخت علمی پدیده رنگ، مساله ترجیح رنگها بر یکدیگر مطرح گردید، پژوهشهای صورت گرفته درباره ترجیح رنگها، از نظر روان شناسی جنبه علمی داشته و با دیدگاههایی چون نظریه-های زیباشناسان که ترجیح رنگها را جزء ذاتی آنها دانسته و اساساً امری ذهنی تلقی می کنند توافق نظر ندارند و با تأکید بر ذهنیت این امر تحقیق در این زمینه را بی مورد می دانند (ماکس – 1370 – ص70).
آنچه مسلم است عوامل در ارتباط با ترجیح رنگ مطرح می گردد که به طور اختصار می توان به این گونه بیان کرد:
1-    عوامل فیزیکی، شامل عواملی است که به فیزیک نو مربوط بوده و در رویت رنگها و ترجیح رنگی بر رنگ دیگر مؤثر هستند. برای نمونه می توان از طول موج و تواتر آنها نام برد.
2-    عوامل فیزیولوژیکی، این دسته از عوامل شامل فیزیولوژی چشم گیرنده های نور، تارها و سیستم عصبی هستند.
3-    عوامل فرهنگی – اجتماعی، از جمله این عوامل می توان از ارزشهای فرهنگی، طبقه اجتماعی، پدیده های جمعی مانند مد، نامگذاری رنگها در فرهنگهای مختلف و نمادگرایی نام برد.
4-    عوامل فردی که می توان از حالات و واکنش های هیجانی، خصایص و ویژگیهای شخصیتی فرد نام برد که با ساختار شخصیتی فرد در ارتباط هستند.
با توجه به این که، هر فرد دارای صفات، خصوصیات رفتاری و ویژگی های شخصیتی منحصر به فرد است و با داشتن زندگی اجتماعی و گروهی با بسیاری دیگر از افراد، همنوائی دارد. انسان جهت داشتن رفتاری نسبتاً ثابت در پیرامون تعامل های خود، نیاز به تماس و برخوردهایی با محیط داخلی و خارجی خود دارد. فرد با اعمال محرکهائی از خارج متأثر گشته و نسبت به آن واکنش نشان   می¬دهد و به همین ترتیب در اثر کنش و واکنش هایی که در درون فرد، متشکل از یادگیریهای گذشته، نگرش و منطق و استدلالی که از آن بهره مند است، مجموعه ای پویا و نسبتاً ثابت از رفتار پدید می آید که بدان شخصیت فرد اطلاق می گردد.
در پژوهش حاضر، موضوع مورد بررسی در ارتباط با ترجیح رنگ و خصوصیات شخصیتی افراد است که با پرسشنامه شخصیتی (جهت سنجش بعد درون گرا – برون گرا) و سوالهایی در مورد ترجیح رنگ است که تشکیل مرحله ای از مراحل پژوهش را می دهند.

فصل اول : طرح تحقيق
مقدمه  
بيان مسئله
فرضيه پژوهش
اهميت مسأله
تعريف عملياتي متغيرهاي تحقيق
پرسشنامه تيپ شخصيتي
فصل دوم: ادبيات ( پيشينه) تحقيق
بخش اول: رنگ ها
مقدمه
منشاء اهميت رنگ
صفات رنگ
روانشناسي رنگها
تاثيرات رنگها بر روي احساس و فكر و روان انسان
رنگهاي اصلي و كمكي
جنبه هاي عاطفي شخصيت
رنگهاي كمكي
پيشينه پژوهش ( آزمايش لوشر)
رنگ قرمز
 رنگ زرد
رنگ نارنجي
رنگ آبي
رنگ سبز
رنگ بنفش
رنگ قهوه اي
رنگ خاكستري
رنگ سياه
تداعي رنگ و نماد گرايي رنگ
بخش دوم- شخصيت و انواع آن
تاريخچه اي از نظريه هاي شخصيت  
ريشه و معناي واژه شخصيت
تعريف شخصيت
انواع شخصيت
سنخ شناسي يونگ  
نظريه آيزنيك  
جنبه هاي توصيفي شخصيت از ديدگاه آيزينك
بعد درون گرايي- برون گرايي
روان نژندان  
روان پريشان
عوامل سببي
فصل سوم: روش تحقيق
مقدمه
جامعه آماري
نمونه و روش نمونه گيري
ابراز تحقيق
اعتبار ( پايايي) ورودي پرسشنامه شخصيت آيزينك
نحوه طرح و اجرا آزمون
شيوه آماري مورد استفاده
فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده ها
مقدمه
جدول توزيع فراواني نمره مقياس E
جدول شاخص هاي مركزي و پراكندگي مقياس E
نمودار هيستوگرام مقياس E   
جدول توزيع فراواني نمره مقياس N
جدول شاخص هاي مركزي و پراكندگي مقياس N
نمودار هيستوگرام مقياس N    
جدول توزيع فراواني نمره مقياس L
جدول شاخص هاي مركزي و پراكندگي مقياس L
نمودار هيستوگرام مقياس L
فرضيه 1
فرضيه 2
فرضيت 3
فرضيه 4
فصل پنجم: خلاصه بحث و نتيجه گيري
مقدمه
بحث و نتيجه گيري
محدوديت هاي پژوهش
پيشنهادات
منابع
پيوست
پرسشنامه آيزينك

 

شامل 75 صفحه فایل word


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 13,000 تومان

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
rabete-rang-va-tip-pn_413468_4652.zip152.7k





نظرسنجی

نحوه آشنایی با ما ؟؟

تبلیغات

فروشگاه تخصصی دانشجویی یونی سلس فروشگاه فایل استوری

تبادل لینک

نرم افزار مورد نیاز


office
firefox
Reader
download
winrar