اطلاعیه فروشگاه

1 . بازدید کننده گرامی : درصدی از درآمد یونی سلس صرف امور خیریه میشود و به خیریه تقدیم میگردد پس بیایید همه با هم حامی نیازمندان باشیم ، فروشگاه یونی سلس از کمک شما صمیمانه تشکر میکند ........ 2 . تمامی مطالب داخل سایت فقط جنبه کمک آموزشی دارند و از بکار بردن مستقیم این مطالب خودداری فرمایید ، فروشگاه یونی سلس هیچ گونه مسئولیتی در قبال سو استفاده از مطالب آموزشی موجود ندارد ........

دانلود مقاله ارزشیابی از فرآیند های کیفی در مدارس راهنمایی تحصیلی

دانلود مقاله ارزشیابی از فرآیند های کیفی در مدارس راهنمایی تحصیلی

مدرسه به عنوان هسته محوری نظام آموزشی مرکز فعالیتها وبرنامه هایی است که برآیند آنها به کارایی واثر بخشی این ز نظام می انجامد.از طرفی، توسعه و تکامل مدرسه مستلزم اطلاع از میزان کار آمدی وبرنامه ریزی برای بهبودی فعالیتهای آن است. از آنجه که ارزشیابی نقش آیینه را ایفا میکند، مسئولان و اولیاء مدرسه می توانند با استفاده از آن، تصویری از چگونگی فعالیتها بدست آورند وتصمیمات لازم را در جهت بهبودی وپیشرفت فعالیتها برای نیل به بازدهی مورد نظر اتخاذ کنند.
در این زمینه، تصحیح و اصلاح نگرشهای موجود و غالب در مدارس نسبت به موضوع ارزشیابی گام اول واساسی خواهد بود تا به اتکاء آن و ارتقاء سطح علمی و عملی همکاران در گامهای بعدی، ارزشیابی آموزشی با تمامیت خود در مدارس نهادینه ومستقر گردد. در این رویکرد، تأکید بر این نکات که: ارزشیابی تنها امتحان ومربوط به دروس ورابطه معلم و دانش آموز ویا مدیر با کارکنان مدرسه نمی باشد، بلکه گسترة آن شامل کلیه فعالیتها وبرنامه هایی است که درمدرسه جریان دارند و مهمتر آنکه در همه گستره ها تنها معطوف به نتایج وکمیتها نیست، بلکه ارزشیابی آموزشی علاوه بر اینها به دنبال نظارت وارتقاء کیفیتها وفرآیندهایی است که هدف ونتایج نیز در بستر آن شکل میگیرند وهمة این نکات زمانی جنبة راهبردی می یابند که بدانیم بدون توجه به کیفیتها وفرآیندها واصلاح وبازسازی آنها نمی توان از آموزش وپرورش پویا وکار آمد سخن به میان آورد.
هدف اساسی از تدوین آن ارائه الگویی برای ارزشیابی از فرآندهایی کیفی است که در سطور قبلی نیز به اشاره بیان گردید، ارزشیابی از فرآنیدهای کیفی در مدرسه مستلزم مهارت اولیاء مدرسه در ابعاد نظری وعملی آن است.
مقدمه
به راستی در دنیای امروز که با یک فیلم آموزشی خوب 60 دقیقه ای، میتوان بخش عظمی از کتاب درسی را پوشش داد ویا توسط رایانه وشبکه های جهانی به اطلاعاتی فراتر از کتابهای درسی دست پیدا کرد، جایگاه مدرسه کجاست؟ رسالت مدرسه در تعلیم کتاب، حکمت وتزکیه چیست؟ در فرهنگی که سرشار از توصیه به تفکر، تعقل وسیر در ارض وانباشته از ازرش های اخلاقی است، مدرسه دارای چه هویتی است؟
به هر حال وجود گسترش رسانه های جمعی ووسایل ارتباطی، هنوز جایگزینی برای مدرسه یافت نشده است. در مدرسه تعاملات اجتماعی، مواجهه انسان با انسان وارتباط دو سویه با تمام ویژگیهای آن مطرح است. در مدرسه ارزشهای اجتماعی رنگ وهویت بیشتری میگیرند وکودک می آموزد که از آنها چگونه باید استفاده کند وچگونه باید با آنها کنار آید.
شاید مدرسه تنها جایی باشد که کودک، نوجوان ویا جوان مفاهیم گروه های رسمی وغیر رسمی، عضویت گروهها، دادوستدهای اجتماعی، تشویقها و تنبیه های اجتماعی را تجربه میکند. فردی که در خانواده کودک و نوجوان وجوان محسوب میشود، در کنار گروه همسالان قرار میگیرد، فرصتهایی برای شکل گیری ویا ظهور هویت خاص خود، نزد آنان می یابد. رهبری وانقیاد را تجربه میکند. حدود ومرزهای شرکت در یک اجتماع را می شناسد وبسیاری از تجربه های دیگر که توسط هیچ رسانه ای وحتی خانواده فرصت آن ایجاد نمی شود.
مدیر مدرسه دنیایی از تغییر و تحول را مشاهده میکند. برای او، در معرض دیدترین وتغییر وتحول، تغییرات فیزیکی رشد و دانش آموزان است. نیازی به تأکید بیشتر بر تغییر و تحول های جهان پیرامون نیست. بحث تغییر وتحول برای مدیر مدرسه واقعیتی ملموس است.  مدرسه سازمانی اجتماعی- حکومتی است. دنیای متفاوت با سایر محیط های انسانی دیگر دارد. فعالیت مدرسه بدون مشارکت و گشودن درهای تبادل اطلاعات امکان پذیر نیست.
آموزش وپرورش عمومی و در پی آن مدرسه، تلاش در زمینه سازی و کشف استعدادها و توانمندیهای نسل آینده کشور دارد آموزش مدرسه ای در خدمت وبرای فراگیران است، درحالی که آموزش سازمانی، در پی اهداف سازمان است.
کشورهای زیادی در دنیا این نظر را که نقش عمده آموزشگاهها باید انتخاب وطبقه بندی دانش آموزان باشد تغییر داده اند و معتقد شده اند که بهترین نقش مدارس این است که به دانش آموزان یاری دهند تا از نظر تحصیلی پیشرفت کنند.
مدارس به نحو فزاینده ای، در پی یافتن شیوه هایی هستند که بتواند رشد همه جانبه دانش آموزان را در خلال این همه سال که آنان در مدرسه می گذرانند فراهم کند.(وایت ودکر 1973 نقل از بلوم).
حجم انبوهی از مطالعات درباره رابطه عاطفی دانش آموز بادرس، معلم و مدرسه و برعکس وجود دارد. اگر با بلوم هم نظر باشیم، بیش از 50 درصد واریانس پیشرفت تحصیلی توسط ویژگیهای ورودی شناختی وویژگیهای ورودی عاطفی تعیین میشود، آنگاه تأثیر ونقش مدرسه در تبیین این دو ویژگی برای پایه های بعد و طی مدارج تحصیلی مشخص تر میشود.
همه اینها که فقط بخشی از تفکرات و اندیشه مدیر مدرسه وحوزه های تعلیم وتربیت است، منجر به پدید آمدن اندیشه ها وروشهای گوناگونی در حوزه آموزش وپرورش شده است واین روند هنوز ادامه دارد وخواهد داشت.

 

شامل 24 صفحه word


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 2,500 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
arzeshyabi-az-farayand-haye-ekifi-dar-madarese-rah_511738_8442.zip18.2k





دانلود مقاله باغ اصفهان

دانلود مقاله باغ اصفهان باغ ايراني بيشتر حاكي از نيازهاي روحي و كمتر متناسب با نيزهاي آب قابل سنجش است. از زمان‌هاي قديم بخش اساسي از زندگي ايران و معماري آن بوده و در موجوديت آتشكده‌هاي بزرگ و تقويت نمادين آنها، سهم داشته است. از زمان سومريان، باغ، معبد و قصر سلطنتي را احاطه ميكرد. بي‌شك باغ در چنين اقليم خشكي همه چيز از آسايش و زيبايي داشت تا عرضه كند. ولي هنگاميكه مبارزه به خاطر زنده ماندن بيش از لذت شخ ...

توضیحات بیشتر - دانلود 2,000 تومان

دانلود مقاله باغ های ایرانی

دانلود مقاله باغ های ایرانی در دامنه جنوبي كوهستان بينالود در ميان كاسه اي كه از پيوستن دو تپه بوجود آمده و رو به دشت نيشابور است، باغي قراردارد كه قدمگاه ناميده مي شود.اين مكان به عنوان جايگاهي مقدس از سابقه تاريخي طولاني برخوردار است و منشأ آن به دوران پيش از اسلام باز مي گردد. اگر چه عملكرد آغازين آن هنوز روشن نشده است.اين باغ را زماني منصوب به شاهپور كسري و سپس منصوب يه حضرت رضا(ع) دانسته اند. شكل اصلي باغ كنوني از دوران ...

توضیحات بیشتر - دانلود 1,000 تومان

دانلود مقاله باغهاي تاريخي اصفهان

دانلود مقاله باغهاي تاريخي اصفهان   با توجه به موقعيت جغرافيايي اصفهان در مركز فلات ايران و داشتن رودخانه‌اي مانند زاينده ‌رود وماديهای منشعب از آن كه سراسر خاك حاصلخيز اين شهر را مشروب مي‌كند بي‌جهت نبوده است كه اصفهان در فلات خشك و كم آب ايران از دورترين ازمنه تاريخي تا اين زمان به طراوت و سرسبزي و داشتن باغهاي گسترده مشهور بوده است. ايجاد اين باغها مخصوصاً در دوره‌هايي كه اصفهان پايتخت بوده است بيشتر مورد ...

توضیحات بیشتر - دانلود 2,000 تومان

دانلود مقاله بتن آسفالتي گرم

دانلود مقاله بتن آسفالتي گرم اين نوع مصالح كه مرغوبترين نوع آسفالت محسوب مي شود از يك استخوان بندي مصالح سنگي خوب دانه بندي شده با حداقل فضاي خالي كه قير سطح دانه ها را اندود كرده و آنها را بيديگر چسبانده است تشكيل مي شود. بتن آسفالتي در كارخانه آسفالت پزي كه ممكن است ثابت يا سيار باشد ساخته شده و سپس به حل مصرف حمل مي شود. براي ساختن بتن آسفالتي مصالح سنگي دانه بندي شده و همچنين قير بين 130 تا 170 درجه سانتي گراد حرارت داده ...

توضیحات بیشتر - دانلود 1,500 تومان

نظرسنجی

نحوه آشنایی با ما ؟؟

تبلیغات

فروشگاه تخصصی دانشجویی یونی سلس فروشگاه فایل استوری

تبادل لینک

نرم افزار مورد نیاز


office
firefox
Reader
download
winrar